1º TORNEIO DE TUTE SUEVO E APRESENTAÇOM DO BARALHO NACIONAL GALEGO

24 de Julho de 2013

tute

Levamos tempo trabalhando para apresentar neste 25 de julho o baralho nacional. E que melhor que um campionato de Tute Suevo para a tardinha do dia da Pátria justo antes da Gaita Armada? A continuaçom as normas e imagens do baralho

P1100228 P1100231

I TORNEIO DE TUTE SUEVO DA GENTALHA DO PICHEL

O tute suevo é umha modalidade de jogo de naipes que guarda umha assombrosa semelhança com o tute cabrom. A principal diferença, e possivelmente a única, é a de que a pessoa que perde cada mao vai juntando letras (umha por mao perdida e duas por renúncio) até formar a palavra SUEVO ou SUEVA em troca das palavras convencionais.

Algumhas eruditas fam remontar as origens deste tradicional jogo até os tempos da chegada dos suevos ao nosso país, lá polos alvores do século V, enquanto que outros autores atribuem a sua difusom à prédica de Martinho de Dume no século VI; no entanto, a versom mais digna de crédito considera que o jogo nasce por iniciativa da Comissom de História da Gentalha do Pichel lá polos inícios do verao da ERA 2051 (2013 segundo o calendário convencional).

Seja como for, o tute suevo joga-se seguindo umhas regras que a seguir enumeramos e que serám as que regerám neste I Torneio.

Seguido das regras de jogo ordinárias acrescentamos as bases de organizaçom do I Torneio.

REGRAS DO TUTE SUEVO

1- O tute suevo tem que ser jogado de maneira obrigada com um autêntico BARALHO SUEVO. Ordinariamente jogará-se com 40 cartas (tirando oitos, noves e jóquers do baralho suevo regulamentar).

2- Os/as contendentes sucederám-se na distribuiçom das cartas após cada mao seguindo o sentido de esquerda a direita. No início do jogo decidirá-se quem distribui tirando cada contendente umha carta do baralho, correspondendo a vez a quem tiver a carta de maior valor.

3- O jogador ou jogadora determinada deve iniciar o jogo colocando uma de suas cartas sobre a mesa. Esta carta define o naipe da puxada, quer dizer, é obrigatório assistir e subir o pau. No caso de nom dispor de cartas do pau jogado haverá que cortar, isto é, colocar trunfo. Umha vez cortada com trunfo umha vaza deverá-se assistir e subir o trunfo no caso de nom contar com cartas do pau jogado inicialmente.

No caso de vazas cortadas, as contendentes que tiverem cartas do pau jogado de partida continuam a ter obrigatoriedade de assistir mas nom de subir o pau.

4- Canta-se na mesa. O primeiro cante da mao em jogo leva as 40 e marca o pau que trunfa, os sucessivos cantes levarám 20 respetivamente.

5- A última vaza em jogo leva 10 pontos adicionais.

6- Em cada mao vencerám os/as contendentes que levarem mais e menos pontos, atribuindo-se a cada um dos contendentes que ficarem em posiçom intermédia umha letra.

No caso de um/ha contendente levar numha mao todas as vazas considerará-se vencedor/a única, levando todo o resto de contendentes letra (exceto se este/a contendente cantou umha ou três vezes: neste caso considerará-se perdedor/a única e levará umha letra)

7- Os renúncios penam-se com duas letras para o infrator/a. Umha vez denunciado o renúncio recomeça-se a mao em jogo desde o início.

Som renúncios:

-Cortar após baralhar (considerá-se infraçom tanto cortar como oferecer a cortar. Será penado como renúncio o ato de cortar quando denunciar o jogador/a que distribui, o ato de oferecer quando denunciar o jogador/a a quem é oferecido e a ambos quando denunciar um terceiro jogador/a nom implicado diretamente no lance).

-Distribuir incorretamente.

-Cantar um renúncio incorretamente.

-Nom assistir e subir o pau ou o corte quando corresponder.

Para cantar um renúncio o/a denunciante deverá interromper o jogo e expor claramente o motivo da sua denúncia.

8- Perde quem chegar antes a formar a palavra SUEVO ou SUEVA. O resto de contendentes continuarám o jogo até ficarem só duas.

REGRAS DO I TORNEIO

1- Regem as antiquíssimas Regras do Tute Suevo.

2- A inscriçom é individual. A organizaçom do I Torneio distribuirá os/as contendentes inscritos em grupos (preferentemente de 4 embora podam formar-se grupos de maior ou menor número) e estabelecerá as sucessivas fases eliminatórias.

3- Em cada fase eliminatória passará à seguinte 1 contendente de cada grupo em jogo, dependendo do resultado de cada um dos jogos.

4- O vencedor/a de cada fase eliminatória será o/a contendente com menos letras no momento em que seja eliminado o primeiro/a jogador/a da partida.

No caso de empate requerirá-se a presença do juiz único do torneio para estabelecer o critério de desempate (preferentemente o jogo dumha mao adicional).

5- No jogo final regerám estas mesmas normas mas prestará-se especial atençom à necessidade de estabelecer claramente quem ocupa os postos 1º, 2º e 3º, que som os dotados com prémio.

6- A inscriçom no torneio custa 2 euros.

7- Estabelecem-se os seguintes prémios:

1º classificado/a: KIT DE LICORES SUEVOS

2º classificado/a: Garrafa de licor suevo

8- A interpretaçom das normas do torneio e das regras de jogo corresponderá ao juiz ou juíza única do torneio, que resolverá qualquer disputa entre jogadores sem possibilidade de apelaçom.

One Response to 1º TORNEIO DE TUTE SUEVO E APRESENTAÇOM DO BARALHO NACIONAL GALEGO