Ver Castros e petróglifos de Compostela num mapa maior
Durante este ano na comissom de história embarcamo-nos num grande e ilusionante projeto, no que aguardamos que participeis todas, pois tem moitos eidos diferentes de trabalho.
Visto o sucesso do tríptico sobre petróglifos ‘Compostela na pedra’ decidimos fazer algo semelhante com os castros do concelho. Mas ao pouco de começar já vimos que o projeto ia ser dos grandes. Pouca gente sabe que no concelho de Compostela há arredor de 30 castros. O primeiro passo foi visitar todos os incluidos no PGOM para fotografalos, localizalos corretamente (no mapa que vedes arriba) e comprovar o estado atual.
O que atopamos foi impresionante. Nenhum dos xacementos está escavado e, aínda que a maioria estam cubertos de mato, podem-se observar uma rica variedade de disposiçons distintas. Nas primeiras visitas já nos chamarom a atençom algumas situaçons, as relaçons con outros castros cercáns (algums noutros concelhos)…
Depois de este trabalho de recolheita de dados, correçom e visualizaçom tivemos uma reuniom com Suso Amado, Xurxo Ayán e Manolo Gago para amosar-lhes o feito até o momento e pensar o que se poderia fazer em diante.
Agora mesmo estamos a engadir fichas no sítio PatrimonioGalego.net e preparando o tríptico para publicar em setembro. Na lista de pendentes temos fazer roteiros, sinalizaçom, açons de denúncia do estado de abandono de alguns dos castros… e moito mais!
A historiografia espanhola oculta a nossa história, as administraçons coloniais maltratam o nosso património. É o nosso dever dalo a conhecer e defendelo.
Se tes qualquer sugestom ou ideia nova na comissom de história sempre estamos abertos a escoitar novas voces e a acolher nova gente. Temos reuniom as segundas feiras às 20h30, na Gentalha do Pichel. Nom deixes de participar!
One thought on “Castros. Compostela antes de Santiago”
Comments are closed.
Parabens!
Que falla fai unha Gentalha en cada parróquia galega…