Sábado 10, às 20h00

O trio euskaldun de música folk chega ao Pichel no marco da sua tournée de verão por Galiza.
Besaide é umha banda formada em 2023 por três músicas e docentes de longo percurso na música tradicional euskalduna.
Nas topaketak do Albako Eguna animarom-se a tocar no cenário aberto, com tanto sucesso, que forom animadas a consolidar a formaçom. Assim foi. Com o apoio dumha residência artística da Errenteriako Herria Arte Eskola fecharom-se durante semanas de forma intensiva surgindo Besaide, nome que honra o cumio onde convergem, assim como as suas componentes, as três províncias de Euskadi.


De Biscaia (Gernika) Aritz Mugartegi um músico formado em música tradicional basca como em músicas de Grécia, Turquia, Afeganistam… Mistura que se pode observar na variedade de instrumentos usados no cenário, desde os mais próximos como a voz, buzuki ou o ttun ttun, até os mais lonjanos como o daf, baglama…


De Guipúscoa (Donosti) Teresa Jareno move-se entre a formaçom clássica e a música tradicional, na que desenvolve a sua trajectória profissional, tanto como intérprete como na docência, pois é professora de Alboka em várias escolas de música. Dous caminhos que quedam reflectidos na banda, pois ademais de cantar, toca a alboka,no clarinete e o clarinete baixo.


De Araba (Gasteiz) Gorka Bravo Barreiro, músico e docente especializado na música tradicional do arco cantábrico tem colaborado com numerosas bandas, discos e músicos. Encarregado do zerrabete (sanfona) instrumento do que é especialista, e sobre o que tem publicado um método de aprendizagem de grande acolhida.


Desta uniom surge um grupo arraigado na música tradicional de Euskadi, que tenta nom perder as raízes, os códigos, nem a essência do folclore euskaldun. Apesar da sua recente criaçom tem tam boa acolhida que no seu primeiro ano foi chamado a tocar em praças como o Udaberriko Kontzertua de Soinuenea ou no Alboka Eguna de Aramaio.